vrijdag 28 maart 2014

Op weg naar Margot in Austin - Back to Belgium

Maandag 10-3 Fredericksburg en Blanco State Park

We zijn in Fredericksburg op zoek naar een plaats waar we documenten kunnen printen en scannen en we kloppen eerst aan bij de bilbliotheek, daar hebben ze geen scanners maar ze verwijzen ons naar een kantoor van UPS en binnen een kwartier zijn al mijn papieren, gekopieerd, gescand en doorgemaild. Nu dat allemaal achter de rug is kunnen we op ons gemakske wat rondkijken in Fredericksburg. Dit mooie stadje in de Hill Country heeft zijn Duitse erfenis goed in ere gehouden, je ziet overal borden met “Herzlich Willkommen” en je kan overal Bratwursten en Schnitzels eten, het is een gezellig stadje maar we zijn geen van beiden echte liefhebbers van winkeltjes kijken dus rijden we door naar Blanco State Park. De camping in Blanco State Park is meer dan vol maar dat is voor ons, professionele boondockers, geen enkel probleem. Met de Texas State Park Pass kan je in alle State Parks gratis binnen op picknick areas en je kan er meestal blijven tot 10 uur ’s avonds, we zitten heel de dag aan de Blanco River lekker in het zonnetje en steken onze barbecue nog maar eens aan en tegen de avond rijden we, juist buiten het park, naar een klein kerkje om daar te overnachten.

Dinsdag 11-3 t/m zaterdag 15/3

Gelukkige verjaardag Evi 12/03

We hebben nog een vrije kampeerplaats gevonden in Guadelupe State Park en dat is echt een meevaller in deze drukke periode van de Spring Break. We zijn 2 jaar geleden al eens in Guadelupe State Park geweest en dat is toen enorm bevallen. We mogen van de Ranger de vlakste en gemakkelijkste plaats voor de Jos uitzoeken en installeren ons hier voor 2 nachten, het is een prachtig park aan de Guadelupe River. De zon laat zich van zijn beste kant zien en daar zijn vooral de talrijke kinderen op de camping dolgelukkig mee, ze duiken, zonder aarzelen, allemaal in het toch nog redelijk koud water van de Guadelupe rivier. Ook hier op de camping staan weer heel veel gezinnen met kinderen, veel Amerikaanse gezinnen gaan nog echt kamperen met de tent en het is dan ook een rommelige, gezellige bende op de camping. Achter ons zit een gezin met vier kinderen, ze hebben kano’s, fietsen, speelgoed en nog veel meer bij en omdat wij plaats over hebben op onze site laten we hen een stuk van onze campingplaats gebruiken, we worden uitgenodigd op het kampvuur en ’s morgens worden we verwend met versgebakken donuts. De meeste gezinnen zitten hier een week in het State Park voor maar 20 dollar per nacht en dat is het echt want hier zijn geen winkels, geen zwembaden enz.. maar de kinderen amuseren zich geweldig in de bossen en in de rivier. Donderdagavond rijden we het State Park uit en gaan in Bulverde bij Home Depot (een supergrote Gamma) slapen en de dag daarna rijden we terug naar Guadelupe State Park en we brengen de dag door op de picknick area, aan de rivier. Vrijdag besluiten we nog een paar plaatsen in de Hill Country te bezoeken en het valt ons weer op dat er hier zoveel Duitse dorpjes zijn, New Braunfels, Gruene, Bergheim, Boerne en het is grappig om hier, in Texas, straatnamen te zien als “Dresden Strasse” en “Kirchplatz” en in New Braunfels hebben ze zelfs een Wurstfest. We wilden eigenlijk het oude gedeelte van Gruene gaan bezoeken maar het is er zo ongelooflijk druk dat we het voor gezien houden en onze stoelen wegzetten bij de rivier iets buiten het plaatsje. Om te overnachten trekken we naar de Wal-Mart van New Braunfels en daar overnachten een paar Canadezen waar we een gezellige avond mee hebben.

Zaterdag is het wat overtrokken en regenachtig, een perfecte dag om naar San Marcos te rijden naar de Outlet Stores. San Marcos is een enorm winkelcentrum, ik denk dat er 148 winkels zijn en je kan met een treintje van de éne winkel naar de andere rijden. Voor mensen die, zoals ik, niet graag winkelen is dat echt teveel maar ik doe echt mijn best en houd het dan toch wel bijna 20 winkels vol en dat is genoeg om een supergoedkope Levis jeans en nog wat andere zomerkleren te kopen dus daar ben ik weeral vanaf en dan moet ik, deze zomer in België, niet meer gaan winkelen.(Oef) Om te overnachten rijden we naar het gezellige dorpje, Wimberley en daar zetten we ons bij het Tourist Information Center om te overnachten.

Zondag 16/3 – Maandag 17/3 Lockhart State Park

Na drie boondock nachten op rij gaan we nog eens een State Parkje opzoeken en we rijden weer wat dichter naar Austin, dichter naar ons Margot. Lockhart State Park is maar een 50 km van Austin meer en daar gaan we nog 2 nachten blijven voor we Margot gaan lastig vallen. Lockhart wordt de “Barbecue Capital of Texas” genoemd en er zijn dan ook overal restaurantjes met grote barbecues buiten, het is een rommelig stadje met een verschrikkelijk kitscherig gerechtsgebouw en volgens de toeristische gids is het gebouw : “ugly enough to be beautiful”.  Lockhart State Park heeft een kleine, gezellige camping waar een golfterrein bij hoort, we zijn de enige niet-golfers op de camping maar we maken gretig gebruik van de goede betonbaantjes, over het golfterrein, om te wandelen. Om onze laatste avond (van deze reis) te vieren leggen we een paar grote biefstukken op de barbecue en trekken een fles wijn open, het is onze laatste nacht in de Josmobiel en we zijn er alletwee een beetje stil van.

Dinsdag 18/03 t/m Vrijdag 28/03

Gelukkige Verjaardag Ria Rommens (18/03)

Gelukkige Verjaardag Stany, Ron van tante Irma en Dany van de Ward (21/03)

Gelukkige verjaardag Toveke (22/03)

Dinsdagmorgen probeer ik eerst een internetverbinding te krijgen om Ria Rommens een gelukkige verjaardag te wensen, wij wensen haar een gelukkige verjaardag en spreken af om volgende week verder te buurten. Als we bij Margot aankomen is ze nog niet thuis maar we zetten onze stoeltjes in de voortuin en genieten van het zonnetje, Margot en Matt kijken wel op als er ineens een paar Belgen in hun voortuin zitten. Bij Margot zijn we al goed thuis en we hebben dan ook al gauw onze draai gevonden, ik geniet ervan om voor hen wat typische Belgische kost te koken, de Jos doorkruist Austin met zijn bike en we wandelen wat met de honden. De Josmobiel wordt vakkundig opgekuist en nagekeken en zaterdag moeten we echt afscheid nemen van onze tijdelijke woning, hij blijft bij de nonkel van de Matt staan tot wij, in september, terugkomen. We bezoeken, samen met Margot, nog een grote flea market in San Antonio en gaan samen eten bij een typisch Texaans barbecue restaurant wat eigenlijk wil zeggen : zoveel vlees eten als je kan. De rest van de week blijven we in Austin en beginnen met inpakken, normaal moet er niet veel mee naar huis maar ik heb nog wat spullen bij, voor Daniëlle, die ik in Quebec/Canada opgehaald heb en dan al onze nieuwe spullen die we hier gekocht hebben. Op het laatste moment heeft Delta Airlines besloten om onze vlucht te veranderen, we moeten 4 uur vroeger vertrekken dan gepland en vliegen nu over New-York ipv over Atlanta maar we landen op hetzelfde uur in Brussel dus dat is geen probleem. Het zit er op, morgen verlaten we de USA terug naar België.

TERUGBLIK OP ONZE REIS

We hebben genoten van onze trip, we hebben kunnen doen wat we graag doen : rondtrekken, in de natuur zijn, nieuwe mensen en plaatsen leren kennen. We hebben prachtige plekjes gevonden, vooral het lieflijke Nova Scotia is een schitterend stukje van Canada waar we altijd met veel plezier aan zullen terugdenken. De Blue Ridge Parkway was ook een prachtig stukje natuur en in de Great Smokie Mountains hebben we vooral genoten van de beren die maar niet van de camping weg wilden. Het hoogtepunt van onze trip was ons verblijf in de Okefenokee Swamp in Georgia, dat is echt een absolute aanrader, je zit er heel ver van de bewoonde wereld midden in de swamps, zo mooi. We hebben deze keer vrij veel tijd doorgebracht in Texas, aan de kusten van de Golf van Mexico, in de Rio Grande Valley en in de Hill Country en toch hebben we nog altijd maar een stukje van Texas gezien, het is echt waar “Everything is bigger in Texas”. Op deze trip hebben we ook vrij veel wild gekampeerd, dit ging overal heel vlotjes en we hebben dan ook 98 nachten geboondockt en daar kunnen we mooi onze tickets mee betalen. De winter was dit jaar vreselijk streng in de USA en daar hebben wij ook een veeg van mee gekregen maar al met al hebben we zalig weer gehad.  Deze reis hebben we minder kilometers gedaan en overal meer tijd doorgebracht en dat was zalig, het leven op de campings zo midden in de natuur, bevalt ons wel en het zal dan ook weer aanpassen zijn om in een huis te moeten wonen. We zullen heel blij zijn om iedereen terug te zien, onze kinderen, onze familie en vrienden maar we gaan ook de vrijheid van het rondtrekken missen.  Margot bedankt voor de goede zorgen en om een goei plekje voor onze beste vriend, de Josmobiel, te vinden. Voor iedereen die ons gevolgd heeft, bedankt, en eind september we’ll be back.

ils zei

Alee , nu weer maar gaan overzomeren in Belgie he
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Merci voor het belgische eten hee mannen. Ons Lizke heeft tranen in haar ogen omdat ze de Jos zoveel mist. Margot