zaterdag 30 augustus 2008

Humauaca en Iruya

Donderdag 28-08

Aangekomen in Humauaca en we hebben een kleine camping gevonden vlak bij het dorpje, het sanitair is heel primitief maar de mensen die hier zitten zijn heel tof.
Wij zijn wat gaan rondhan gen in Humauaca en naar het plaatselijke marktje geweest waar de Indiaantjes hunnen spullen verkopen.
Nee Liesbeth, ik heb geen ring gekocht, ik vond dat er niemand een mooie aanhad.
's Avonds een goei stuk vlees gaan eten in een gezellig restaurantje en dan ons bed in, het is hier
's avonds heel koud, 's morgens hangen de ijspinnen aan de auto maar overdag schijnt de zon.

Vrijdag 29-08

Vandaag willen we Iruya gaan bezoeken, dat is een bergdorpje weggestopt in een diepe kloof en wij hebben hier op de camping gehoord dat het echt de moeite is.
Eerst moeten we een bergpas doen tot op 4000 m hoogte, over een hele slechte gravelweg en door de rivierbeddingen.
Als we boven zijn is het nog 21 km naar Iruya, op die afstand zijn 42 haarspeldbochten, dat kan al tellen hé.
Het landschap is echt adembenemend en als ge dan ineens Iruya ziet liggen in die kloof, echt prachtig zenne.
Voor ons is dit een uitstapje maar voor de mensen die daar wonen is deze weg, de enige verbinding met de buitenwereld.
Op de terugweg besloten we beneden bij de rivier te gaan staan om wat te rusten en een hapje te eten, we stonden daar goed en wel toen er een kudde schapen en geiten vanuit de bergen aangestormd kwam.
Binnen de 5 minuten waren we omsingeld door schapen en geiten, het scheelde geen haar of er was een geit met mijn pakske sigaretten weg, waarschijnlijk ook ne Marlboro roker hé.
's Avonds terug naar onze camping en we zullen maar vroeg gaan slapen want het is al vroeg koud.
Morgen gaan we naar Jujuy en dan echt richting Chili.

SALT zei

Jujuy ,
Oh wat heb ik mooie herinneringen aan die stad , een prachtige toyotagarage en een winkelstraat met al even prachtige winkels , hmmmm .
In die winkelstraat heb ik met men 2 kleine jongens dagen vastgezeten in een klein hotelletje , terwijl nen argentino onze boite repareerde , nu kan ik er om lachen maar toen toch enkele traantjes op men kamertje....

nog veel pret gewenst met de kleine indiaantjes !!!!!

liefs Annelies , de A van Salt

Anoniem zei

Hela,

weer super foto's... 'k denk da'k binnenkort ne nieuwe laptop moet kopen. Die kwijldruppels tussen die toetsen... hij kan daar ni goed tegen.

Wij zijn vandaag van't atomium gegleden samen met Ils. Graaf joh. Zo bovenop den hoogsten bol staan.
Gisteren heb ik ook nog gebenjijumpt met nen Dodge Viper op de 24 uur van Zolder. Jaja, hier in België kunt ge ook wel spannende dinges doen wer.

Saludos de Nieuwmoeros Cityos

Anoniem zei

jaja we hebben bovenop den hoogsten bol gestaan ,...cool!

Hier geen rokende geiten ,...alee toch geen echte