woensdag 3 september 2008

Adios Argentina

Zaterdag 30-8

We zijn even naar Jujuy gereden voor de nodige boodschappen te doen en een internetshop te zoeken.
's Middags naar Purmamarca gereden naar een kleine camping zo staan we morgenvroeg startklaar aan de weg naar Chili.
De Jos heeft nog wat aan de auto gewerkt, de watertank was terug lek maar er is niets dat niet opgelost kan worden met het klein bleiterke en met ne tube Tec 7.

Zondag 31-08

Vanmorgen vroeg vertrokken richting Chili, we moeten een flinke bergpas over om in Chili te geraken maar de weg is goed.
Het landschap tussen Argentinië en Chili is echt heel speciaal, soms precies het decor uit een of andere SF film.
Er wonen hier slechts enkele mensen, je moet ook wel ne straffe zijn om hier op die hoogte, in de kou en de wind, te kunnen wonen.
Als we bijna op 4000 m hoogte zijn komt er daar een jongetje van een jaar of 6, met zijn fietske bergop gereden, dat wordt later zeker en vast een straffe gast.
We zijn vandaag tot op 4820 m geweest en we hebben totaal geen last van de hoogte maar fietsen en voetballen zoals die kleine mannen hier doen op die hoogte kunnen wij toch niet.
Bij de grens hebben we met spijt in ons hart afscheid genomen van Argentinië en zijn we Chili binnengereden.
In een klein half uurtje waren alle grensformaliteiten achter de rug en zijn we in San Pedro de Atacama aangekomen.
Op een camping daar zijn we een Chileen tegengekomen die Nederlands sprak, hij had een tijd in Brussel gewoond.

Maandag 01-09

Gelukkige verjaardag Magda.

Vanmorgen zijn we Valle de la Luna gaan bezoeken, dat is echt knap, precies zo'n maanlandschap.
Daarna zijn we verder gereden naar Calama, een mijnstadje, toen hadden we ineens geen zin meer om auto te rijden en hebben een goeie slaapplaats gezocht.
's Avonds hebben we vlak bij de Josmobiel gezellig een kampvuurtje gemaakt en we zijn nog maar eens op tijd in ons bed gekropen.
We zijn alletwee al supergoed uitgerust en totaal ontstresst, de Jos slaapt beter als thuis en heeft al een stuk minder pijn. Dus dat reizen doet ons goed.

Dinsdag 02-09

Om het stof van de Atacama woestijn van ons af te schudden besluiten we dwars door Chili te rijden naar de Grote of Stille Oceaan.
Het is bewolkt wanneer we daar aankomen en buiten wat pelikanen is er weinig te zien.
We rijden dan maar door naar Inquique wat een badplaats zou moeten zijn.
Inquique is een grote tegenvaller buiten een paar grote hotels aan de kust is het eigenlijk een grote krottenwijk.
De Chilenen zijn trouwens echte vetzakken en dan nog onvriendelijke ook.
Tegen de avond hebben we dan toch een plaatsje gevonden om te overnachten.
We staan hier vlakbij de zee en het ziet er hier allemaal Ok uit maar tot hiertoe heeft Chili me nog niet echt kunnen bekoren.

jan van dorst zei

Anoniem zei

schoon toerke precies...

Mit Gotink zei

Bedankt voor de verjaardag wensen voor Magda
Ik lees dat het jullie goed gaat en er van geniet doe zo voort en hopen dat Jos niet te veel pijn heeft en Elly geniet er zamen van en beleefd veel plezier