dinsdag 30 september 2008

Vertrek uit Cusco

Donderdag 25-09

Nog een dagje Cusco, wat wandelen, winkeltjes kijken en op restaurant gaan.

Vrijdag 26-09

De mannen van Mercedes zijn bij ons in het hotel geweest om te vertellen hoe de zaken ervoor staan, het gaat in orde komen, morgen om 11u zal onze auto klaar staan.

Zaterdag 27-09

Nog een laatste ontbijt genomen in het hotel en dan gaan we onze auto ophalen. Naar goede Belgische gewoonte zijn we daar om 10 voor 11u. en naar goede Zuid-Amerikaanse gewoonte zijn we om half 3 kunnen vertrekken, na een uitgebreid afscheid en met de belofte dat we volgend jaar zeker terug naar Cusco komen maar dan niet met ne kapotte Josmobiel.
We hebben genoten van Cusco maar we zijn alletwee heel blij dat we terug op pad kunnen met de Josmobiel, we zijn gewoon geraakt aan de vrijheid van ons alle dagen te kunnen verplaatsen.
We zijn een paar uurtjes voorbij Cusco gereden en hebben daar een slaapplaats gevonden bij een Rode Kruis post.

Zondag 28-09

Vandaag trekken we richting Arequipa, het is echt zalig om terug op weg te zijn met de Josmobiel, we hebben alletwee keigoed geslapen.
We zijn een eind voorbij Arequipa gereden en daar hebben we een slaapplaats gevonden bij een politiepost, altijd veilig bij die mannen he.

Maandag 29-09

Vandaag willen we terug naar Chili, de weg van Arequipa naar Tacna is echt fantastisch, goeie weg en een prachtig woestijnlandschap.
De grensformaliteiten zijn zoals gewoonlijk een heel gedoe met papieren en veel stempels maar we zijn terug in Chili (Arica).
In Arica aan de supermarkt hebben we een Duitser ontmoet die hier woont, morgen zien we hem weer, hij exporteert auto´s van Duitsland naar Chili en als we niet in Argentinie binnen geraken wil hij ons helpen.
Nu zitten we op een camping met een zwembadje, ZALIG, ik moet van die jongen van de camping de naam vermelden op onze site, dus allen naar camping PYRAMIDE in Arica.

Dinsdag 30-09

Vandaag hebben we wat den tamzak uitgehangen, we hebben een paar uurtjes op het strand gestaan met de auto maar het is toch nog frisjes.
De Duitse mens die hier in Arica woont heeft ons wat adressen gegeven van bedrijven die vanuit Chili naar Zeebrugge auto´s verschepen maar hij heeft plaats voor onze auto als we niet in Argentinie geraken.
Vanavond nog eens een goei restaurantje opzoeken en een goei fles Chileense wijn kraken en dan ons bed in.

Anoniem zei

Wa wijn al nie kan doen mej ne mens hee.

Ik zit opt moment in BKK , morgen vlieg ik naar Cambodia om echt te gaan werken ,...Jaja ECHT

Nog veel ploezier ginder hee

dikke kus
Ilsxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

oei,...da moest geen ploezier zijn maar plezier. mej al da russisch hier.

oels, goe woerken hoe...

joe boedoenkt ,kzoel mn boest doen.
groetem goender hoe!

Anoniem zei

die fles wijn is jullie precies ni goed bekomen. Laat nog eens ne keer horen waar ge uithangt. De Leo heeft jullie gisteren nog proberen te bellen maar het lukt hem niet...