zaterdag 4 oktober 2008

Arica en op weg naar Argentinie

Woensdag 01-10

We zijn nog een dagje in Arica gebleven. Ik ben vanmorgen hier naar de kapper geweest, ik moest niet veel uitleggen aan die mens, toen ik liet zien hoe grijs ik was kwam hij onmiddellijk met een hele pot haarverf aangelopen.
Een uurtje later heb ik weer een mooi kleurtje en er is een flink stuk afgeknipt, echt een flink stuk maar ik kan er dus weer efkes tegen.
Vanavond gaan we nog eens goed eten in Arica en dan trekken we richting Argentinie.

Donderdag 02-10

Afscheid genomen van camping "La Pyramida" in Arica. Omdat we een stuk dezelfde weg moeten rijden besluiten we langs te gaan In Tilviche, bij Adam Keith en daar te overnachten.
Hij was heel blij om ons terug te zien, hij was ongerust geweest omdat wij naar Bolivie waren, Bolivie staat bij de buurlanden echt niet goed aangeschreven maar ons is het echt bevallen.
Ik heb een hele rondleiding gekregen in zijn huis, echt ongelooflijk, je stapt precies 200 jaar terug in de tijd.
Alles wat daar binnen staat heeft zijn grootvader meegebracht vanuit Ierland: kasten, tafels, klokken, piano enz.., Adam zelf is echt een hele interessante mens, we zijn blij dat we hem leren kennen hebben en we hebben hier een prima slaapplaats.

Vrijdag 03-10

Voor we vertrekken wil Adam nog een foto met ons en we moeten ook iets in zijn bezoekersboek schrijven in onze taal.
Er komen daar regelmatig mensen aangewaaid : Hollanders (van Zevenbergen), Duitsers, Zwitsers, Fransen... er is daar een paar honderd kilometer in de buurt echt niets en zo komen die mensen allemaal bij hem terecht.
Omdat de weg door Chili redelijk saai is rijden we ineens naar San Pedro de Atacama, tegen vijf uur zijn we daar en we gaan hier twee nachten blijven.

2 opmerkingen:

Liesbeth & Weking zei

Hé, laat iets weten als het gelukt is om de Argentijnen een loer te draaien. 't zal weer wel even duren tot jullie weer internet gevonden hebben... San Antonio de los Cobres misschien. Of anders zal't Salta worden. Of gaat ge de pas nog eens over? Doen man, doen... de pas is de max. Zeker een foto bij hét bord nemen dan!!! Viva la 40!

Anoniem zei

en Elly, trekt eens een foto van uw haar hee

dikke kus xxxxxxxxxx