maandag 10 november 2008

Villa General Belgrano

Vrijdag 07-11

Vanmorgen belde de Juan om te zeggen dat we contact moesten opnemen met Mercedes Cordoba.
Bij Mercedes werkt een Fransman en de Jos vindt dat toch gemakkelijker praten dan in het Spaans.
Bij Mercedes Cordoba kunnen ze alle onderdelen krijgen die we nodig hebben en ze beloven ons dat de Josmobiel pico-bello in orde zal zijn als we terug komen. Als we willen mogen we zelfs onze auto daar laten zolang we in België zijn maar we hebben hier in Belgrano al een goei adres.
De service in de garages in Zuid Amerika is echt ongelooflijk goed, je wordt overal goed ontvangen en ze doen echt alle moeite om je te helpen.
Omdat het hier aan het meertje zo mooi is blijven we in de buurt, zo'n 20 km verder in Villa La Merced zien we een camping vlakbij het meer, het campingske is proper en heeft een strandje
aan het meer en we besluiten om hier twee nachten te blijven.

Zaterdag 08-11

Toen we vanmorgen wakker werden scheen de zon al volop. Het was druk op de camping er komen daar veel mensen speciaal om te vissen. We hebben wat zitten genieten van de zon en ik ben gaan zwemmen.
Om een uur of twee werd het ineens donker en het begon keihard te waaien, enkele minuten later vielen er hagelbollen uit de lucht zo groot als een knikker.
Gelukkig was het maar van korte duur want een uurtje later zaten we al terug in de zon.

Zondag 09-11

We zijn weer terug in Villa General Belgrano en we hebben een bezoekje gebracht aan Karin.
Haar kinderen en kleinkinderen waren er ook en natuurlijk moesten we daar blijven eten.
Het was een heel gezellige middag en mijn Duits is weer een stuk beter geworden. Inmiddels staan we op camping "Flordia", die camping is in heel Argentinië bekend, vooral bij de Europeanen.
Er staan hier Duitsers, Zwitsers, Belgen, Fransen enz.., de auto van de Duitser, die vorig jaar op onze auto gepast heeft op het Grimaldi schip, staat hier ook.
Vanavond gaan we hier nog eens een goei restaurantje opzoeken en inmiddels is het weer aan het regenen, dat doet het hier wel meer want alles is mooi groen.

Anoniem zei

jaja, het einde komt in zicht. Of toch het einde van deze ervaring want als ik de plannen allemaal hoor...
Als het zo blijft is het eigenlijk maar een kleine aanpassing om terug naar de Nieuwmoer te komen. Lekker zonnetje, 2 minuten later een kletterende bui en tegen dat je goed en wel beseft dat het regent is de najaarszon er weer om even te tonen hoe mooi het hier op den buiten kan zijn met dat typische licht. En als ge dan aan de visvijver is het plaatje bijna compleet.

Ok, de Duitse, Franse,... wagens op de camping laten we even achterwege en je mag ook niet te veel uitgestrektheid verwachten als je tussen de struiken vandaan komt. Maar daarvoor heb je dan wel geweldige buren natuurlijk :-)

Dikke kus en tot snel

Anoniem zei

Ja , das helemaal nie slecht ginder precies. Meertjes met strandjes en BBQ in de natuur.
Neeje da hebben we in Phnom Penh nie maar als ik rechtsta van die bureaustoel hier moet ik wel maar 30 meter wandelen tot ik aan een zwembad ben . Das ook nie slecht he?
Nog veel plezier ginder en doe ze op de nieuwmoer de groetjes van mij .

Dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ils

Liesbeth & Weking zei

amai winde, zo positief over 't najaar... Ik vind er geen zak aan ze ma. Gaan werken als't donker is. Aankomen als't donker is. Alles vol blad. Waaien en miezeren gelijk zot. Koud op den bouw...
Geef mij maar 't zonneke, een paar palmbomen en ne goeie mojito...