dinsdag 7 april 2009

Op weg naar het Noorden

Dinsdag 31/03

Met een doos gebakjes bij, zijn we Karin van Gustav gaan bezoeken, het was een gezellige voormiddag bij Karin en zij laat via ons alle Van Reethjes hartelijk groeten. Omdat we morgen vertrekken slaan we hier nog snel wat voorraad in.
’s Avonds zijn we met Juan en een paar vrienden op restaurant geweest en het is redelijk laat geworden, om half 1 kwamen ze ons vriendelijk zeggen dat ze wilden sluiten dus zijn we maar richting Josmobiel vertrokken.

Woensdag 01/04

Na een uitgebreid ontbijt bij Birgit en een goeiedag bij de Juan zijn we vertrokken uit Belgrano, het waren twee prachtige weken hier maar we willen verder. Omdat we morgen nog in Cordoba moeten zijn blijven we ergens halverwege, in Alta Gracia (Che Guevara heeft hier ooit gewoond) overnachten.
We staan hier op een camping met nogal een vriendelijke eigenaar, ik geraak er maar niet vanaf, zelfs als ik hier zit te schrijven blijft hij mooi naast mij zitten.

Donderdag 02/04

Vanmorgen om 9 uur stonden we bij “Gibert Motorhomes” voor de poort. Een half uurtje later waren ze volop bezig ons zonnescherm te plaatsen. Er stonden ook Fransen, die moesten heel de polyester onderkant van hun mobilhome laten vervangen. Als dat klaar was ging hij nooit meer over ripio rijden, alleen nog asfalt voor de Franse mobilhome. Om 1 uur hadden we een sjiek zonnescherm aan de Josmobiel, we hebben de Fransen nog veel sterkte gewenst en zijn vertrokken. Een uurtje buiten Cordoba, in San Roque, aan een klein meertje gaan we overnachten.

Vrijdag 03/04

Gelukkige verjaardag Ester, een dikke kus van uw meter.

Heel stillekes aan rijden we naar het Noorden. Na 30 km zien we een mooi plaatsje, weer aan een rivier, en omdat we toch tijd genoeg hebben besluiten we hier te blijven. We krijgen bezoek van een paar Argentijnen en die vertelden dat we zeker naar de Termas de Fiambala moeten, omdat we toch naar het Noorden aan het rijden zijn gaan we toch maar een omweg maken langs de Termas. Onderweg zijn we nog gestopt, om een foto te maken, bij een kapelletje van de Difunta Correa waar vooral vrachtwagenchauffeurs en reizigers water offeren. Ge zult het wel zien als ik er de foto’s op zet maar hier hadden ze wel heel serieus geofferd.

Zaterdag 04/04

Toen we vanmorgen vertrokken stond er een stevig wind, omdat het steeds harder begint te waaien, gaan we vandaag eens een paar kilometer meer doen. Rond de middag verlaten we de provincie Cordoba en rijden La Rioja binnen. Vlakbij Chamical is een stuwmeertje en omdat de wind gaan liggen is en de zon volop schijnt blijven we hier. Terwijl we aan het twijfelen zijn om hier te overnachten komt er een Argentijns koppel met een mobilhome aangereden, ze komen vragen of wij hier overnachten want ze staan niet graag alleen dus blijven we hier ook maar slapen.

Zondag 05/04

Gelukkige verjaardag Tante Mai

We rijden via Chilechito verder naar het Noorden en waren van plan in Famatina te blijven. Maar omdat we dringend water moeten tanken en hier niks is rijden we een 70 km verder naar Andolucas daar weten we zeker dat er een camping is, we zijn daar al 2 keer geweest. Het campingske is prachtig gelegen, het is rustig, er is water, electriciteit, ge kunt er zwemmen en allemaal gratis. (voor Liesbeth en Weking camping “Het groot kieken”)

Maandag 06/04

We verlaten het campingske en rijden naar de Termas van Fiambala. Fiambala is echt prachtig, tussen de rotsen, gelegen. Als we nog wat aankopen doen in Fiambala komen we een Hollander tegen met een oude Mercedes camion, hij heeft zijn huis voor 1 jaar verhuurd en is hier aan het rondreizen. Aan de Termas is een parking voor mobilhomes en daar blijven we vannacht. De Termas zijn warmwaterbronnen, het water komt van de rotsen naar beneden gelopen en er zijn 14 zwembaden van 57° tot 24°, het water loopt via watervalletjes van het ene bad naar het andere. Het is echt zalig in die baden en als je eruit komt gloei je een half uur later nog. Zelfs ’s avonds, als het al redelijk fris is, kun je lekker in de warme baden blijven liggen. Het is wel grappig, nergens hier op het terrein is een kraan waar koud water uitkomt en het riviertje dat naast de mobilhome parking loopt is ook warm. Het is echt de moeite waard om een omweg voor te maken.

Liesbeth & Weking zei

wij ne pizza en voor ons ma een kipfileke, want ze heeft ni veel honger... haha... het blijft echt een goei...

Anoniem zei

elly, hebben ze daar ergens zwanweursjes( ik bedoel dan wel van zwan he )?

ilsxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Liesbeth & Weking zei

ils, ik heb er hier staan se... hehe... nouw weurde wel sjaloes aj.