donderdag 16 april 2009

Salta

Maandag 13/04

We zijn vandaag toch maar vertrokken uit Cafayate, we rijden door de Quebrada de Cafayate richting Salta. Het is al de 3de keer dat wij door de Quebrada rijden maar het blijft een natuurwonder, alhoewel we er al veel foto's van hebben, kan ik het niet laten om weer foto,s te nemen.
Iets na de middag rijden we naar het stuwmeer : Cabra Corral, we zien een camping vlakbij het meer, we hebben hier een prachtig uitzicht dus we blijven hier overnachten.
Er zit ook een koppel uit Buenos Aires die alles van ons willen weten : wie we zijn, waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan. Een beetje later komen ze af met een tros druiven en hun adres en telefoonnummer. We moeten volgend jaar ,in februari, bij hen in Buenos Aires een mate komen drinken.

Dindsdag 14/04

Alhoewel het heel mooi is hier aan het meertje vertrekken we sneller dan gepland, er zitten hier van die kleine zwarte muggen en die hebben mij compleet aangevallen, mijn voeten en armen zijn helemaal opgezwollen. Dus inpakken en wegwezen en naar de Farmacia om zalf.
We rijden naar Salta, daar is aan de rand van de stad een grote camping waar altijd veel Europeanen staan en wij moeten toch even bij Mercedes langs want de Josmobiel springt af en toe in neutraal terwijl we rijden en het schijnt dat dat niet mag.
Als we bij Mercedes Salta aankomen hebben wij eerst de Weking gebeld, die kan het toch nog altijd beter uitleggen in het Spaans dan wij.
De Josmobiel werd direct boven de put gereden en al gauw werd duidelijk wat er aan de hand was, een verbinding aan de ophanging van de boite was kapot en die hadden ze in Cordoba niet vervangen. Maar geen enkel probleem, ze hadden dat in voorraad en een tijdje later konden we vertrekken.
Bedankt, mannen van Mercedes Salta voor de snelle service en bedankt Weking voor nog maar eens tolk voor ons te spelen.
Terug op de camping zien we een grote Duitse bus, camion staan : Das Rollende Hotel, die organiseren reizen in Zuid-Amerika. De mensen slapen in die bus en staan altijd op campings voor te douchen en de rest. De buschauffeur was een gast uit Beieren, hij was helemaal weg van de Josmobiel en heeft de hele avond bij ons gezeten, een hele toffe gast:

Woensdag 15/04

Gelukkige verjaardag Lotte Balemans

Vandaag gaan we eerst een testrit met de Josmobiel maken, de mannen van Mercedes hebben ons dat gevraagd.
We hebben een bergpas gevonden met zo'n 50 bochten dus een ideaal parcours om de Josmobiel te testen, het was echt een hele mooie weg langs een paar meertjes en met veel tropische bomen.
De Josmobiel doet wat hij moet doen, dus we kunnen gerust zijn en het goeie nieuws aan de mannen van Mercedes Salta gaan vertellen.
Terwijl wij onderweg zijn op de bergpas komen we Das Rollende Hotel tegen, die had het heel wat moeilijker dan wij in die bochtjes en op die smalle weg maar de chauffeur was nog altijd even goed gezind.
Op de camping zijn inmiddels 5 Duitse en Franse mobilhomes en allerlei voertuigen aangekomen, dat is altijd gezellig. Het is elke keer hetzelfde, landkaarten worden bovengehaald en adressen worden uitgewisseld.
Wij zijn te weten gekomen dat de weg die wij van Bolivia naar Brazilie wilden nemen niet de goei is en ze hebben ons een betere en mooiere weg aangewezen, die is dan ook nog 1500 km korter.

Donderdag 16/04

Vandaag gaan we naar Salta eens wat rondkijken in de stad. Jos en ik gaan eerst alltwee naar de coiffeur, ik krijg terug een kleurtje en er gaat een stuk af en bij de Jos is er ook een flink stuk af, zo kunnen we er weer een tijd tegen want ik durf in Bolivia toch niet zo goed mijn haar laten verven.
Salta is echt wel een bezoekje waard, veel mooie koloniale gebouwen, kerken en parken, de liefhebbers van winkelstraten (ikke niet) komen hier ook aan hun trekken.
Terwijl we wat door Salta wandelen komen we de mensen uit Buenos Aires, die we een paar dagen geleden aan het meer zagen, tegen. We werden omhelst en gekust van kan niet meer en we hebben weer moeten beloven dat we in februari langskomen.
Terug op de camping krijgen we van de Fransen een paar goeie adressen voor onze volgende reis, eind volgend jaar. Hoe meer informatie je hebt hoe beter.
We besluiten om er nog een paar nachtjes bij te doen hier in Salta, het is veel te gezellig op de camping om nu al te vertrekken.

Winde zei

Amai, dat is daar weer de moeite.
Maar ik ben toch ook wel heel blij met ons nieuwe uitzicht. Voor barbecues wordt ook geregeld gezorgd. De zon is af en toe van de partij. En hier zijn ze wel verstaanbaar zonder tolk. ( of toch bijna).
ja, een beetje jaloers zijn mag toch wel he.

vele groetjes alvast van ons.

En Jos, we wachten tot je terug bent om de schommel te hangen.

Tove zei

oiiiiirewgfdkjjhlkjhgfztr
TTTTTTTTTTTA

Liesbeth & Weking zei

Hela ma,

tof dat je gewoon kan sms-en hé. alles goed ginder? nog geen nieuws