woensdag 23 november 2011

Georgia on my mind.

Vrijdag 18/11

We laten Tennessee achter ons en rijden door de staat Mississippi, een paar uurtjes toch. Omdat de zon schijnt en het een stuk warmer is dan in Memphis stoppen we bij een Rest Area en gaan lekker in het zonnetje zitten. Kort na de middag rijden we de staat Alabama binnen, het landschap is heuvelachtig en overal bossen, het lijkt wel een beetje op het Zwarte Woud. We willen naar een parkje rijden maar dat is om één of andere reden gesloten. Als we ons beginnen af te vragen of er eigenlijk wel mensen wonen in Alabama, komen we door een aantal kleine dorpjes en in de meeste van die dorpjes staan wel 4 of 5 verschillende kerken. Inmiddels is het donker geworden en vlak voor de grens met Georgia vinden we een camping, niet de mooiste maar we zijn blij dat we een slaapplaats gevonden hebben.

Zaterdag 19/11

Als we Georgia binnenrijden staan er borden waarop staat :” Thank you, that Georgia is on your mind” , de volgende uren krijg ik dat liedje niet meer uit mijn hoofd en de Jos begint te zuchten als ik nog maar eens begin te zingen van : Georgia on my mind. We passeren zonder problemen Atlanta en een eindje verder stoppen we bij High Falls State Park. Wij krijgen, op de camping, een plek speciaal voor rolstoelen : de plaats naast de mobilhome is dubbel zo breed als bij de andere plaatsen en de tafel is aangepast om met een rolstoel makkelijk te kunnen zitten. Knap zenne. We steken de barbecue aan en bakken onze T-bone steak, we maken nog een wandeling en kruipen op tijd in ons bed.

Zondag 20/11

We rijden verder door de katoenvelden van Georgia, de katoen is nog niet volledig geplukt en we hopen dat ze morgen aan het plukken zijn, alhoewel plukken is dat niet meer want het gaat met grote machines. Vanmorgen was het aan het regenen maar kort na de middag klaart het op en we besluiten om naar een park hier vlakbij te rijden en te genieten van het goei weer. Het parkje is een aangename verrassing, het ligt helemaal aan de swamps en we kunnen er vlakbij parkeren. De swamps (moerasland) zijn echt de moeite, de cypressen in het zwarte water en we zien zelfs schildpadden zwemmen. We maken weer een grote wandeling en voor de rest profiteren we van de zon en van ons prachtig uitzicht. Morgen rijden we verder naar Savannah.

Maandag 21/11

Gelukkige verjaardag Toon en bij mij komt er ook weer een jaartje bij.

We zijn in Savannah. Al van toen jaren geleden series als North & South op de TV kwamen wilde ik al naar Georgia en speciaal naar Savannah en het is zover, we zijn er. We gaan efkes langs de toeristische dienst om te horen op er campings zijn. In Savannah zelf zijn er geen camping maar 25 km van Savannah, op Tybee Island aan de Atlantische Oceaan is er een grote camping. De camping ligt op 10 minuutjes wandelen van het strand en het weer is prachtig. Ik bel efkes met ons kinderen en de rest van de familie en dan maken we een strandwandeling, de Jos kan tot aan het water komen omdat er speciale matten liggen voor de rolstoelen. ’s Avonds zoeken we een goei restaurantje om mijn verjaardag te vieren.

Dinsdag 22/11/11
Gelukkige verjaardag Liliane

We blijven vandaag nog wat rondhangen op Tybee Island, we gaan Savannah morgen bezoeken, dat loopt niet weg. We willen naar het strand maar er zijn Duitsers, met een mobilhome, aangekomen en die blijven heel de voormiddag buurten, het zijn heel toffe mensen en ze rijden ook verder naar het Zuiden. Als we een beetje later gepakt en gezakt zijn voor het strand komen er wat Amerikanen en een Zwitser langs en uiteindelijk is het na de middag als we richting strand trekken. Het is zalig aan het strand en er zijn zelfs mensen aan het zwemmen maar ik vind het water toch maar frisjes. Als we terug naar de camping wandelen zeggen we tegen mekaar dat we precies op Nieuwmoer zijn, iedereen steekt zijn hand op en zegt ne goeiedag.

Woensdag 23/11

Toen we vanmorgen wakker werden kwam de regen met bakken uit de hemel maar gelukkig klaarde het tegen de middag helemaal op. We bezoeken vandaag Savannah en alhoewel het bewolkt blijft is de temperatuur heel aangenaam. We krijgen van de toeristische dienst een plan van het historische gedeelte van Savannah, speciaal met aanduidingen welke straten en huizen er rolstoeltoegankelijk zijn. We wandelen eerst tot bij de rivier en dan de stad in met de prachtige parkjes en schitterende oude huizen, Savannah lijkt wel een filmdecor en er worden hier ook regelmatig films opgenomen o.a Forrest Gump is in Savannah gefilmd. Tegen de avond hebben we heel de stad doorkruist en Savannah is echt wat we er van verwacht hadden, een schitterend stadje.

Liesbeth en Weking zei

"vind ik leuk"

ils zei

Vind ik ook leuk ;-)Kzou precies ook wel eens naar Forrest gump willen