zondag 1 juli 2012

Merle & Jan

Vrijdag 22 juni

Het weer is totaal omgeslagen in Yellowstone,  er is geen wind meer en het is echt warm. We gaan vandaag nog een rondje rijden door het park want je weet nooit wat je hier tegenkomt, onderweg stoppen we even bij de Tower Fall om de waterval te bewonderen.  We maken een paar flinke wandelingen bergop, het is zweten en zwoegen voor de Jos maar hij is in training voor een speciaal project samen met ons Liesbeth, Weking en ik hebben zo onze bedenkingen maar we laten ze maar doen.  Als we in Mammoth Springs aankomen is alles afgezet want een hele groep Wapiti herten met jongen heeft besloten om op de mooie gazonnetjes van de hotels te komen grazen. Yellowstone is echt een fantastisch park, je moet er echt je tijd voor nemen en dat hebben we dan ook gedaan.

Zaterdag 23 juni

Omdat we de afgelopen dagen veel kilometers gedaan hebben, zowel met de auto als te voet, blijven we vandaag op de camping en nemen een rustdag. Kort na de middag horen we sirenes en zien we vlakbij de camping ambulances stoppen, de weg wordt afgezet en er kan niemand dichterbij komen. Een kwartiertje later landt er een helikopter, we zien vanaf de camping dat er iemand vanuit de ambulance aan boord gebracht wordt maar voorlopig weet nog niemand wat er gebeurd is.  Een uurtje later weet heel Yellowstone dat er iemand aangevallen is door een bizon en het zal wel ernstig zijn want anders komt er geen helikopter.  Waarschijnlijk heeft die mens weer van heel dichtbij een foto willen maken en bizons blijven wilde beesten en ondanks hun logge voorkomen kunnen ze razendsnel zijn. Als we ’s avonds bij ons kampvuur zitten komt er weer een bizon op de camping gewandeld en met het voorval van vanmiddag is iedereen toch extra voorzichtig.  Morgenvroeg vertrekken we na 6 dagen uit Yellowstone, we hebben echt genoten van dit prachtige, ongerepte Nationaal Park.

Zondag 24 juni

We zijn in Montana,  weer een andere staat die op ons lijstje staat.  We rijden even Yellowstone terug binnen want een deeltje van dit park ligt ook in Montana en dan rijden we verder naar Hebgen Lake.  We gezien dat er rond dit meertje vrij veel campings zijn en omdat het zo warm is hebben we niet veel zin om ver te rijden.  Het meertje is gelegen in een National Forest en daar zijn altijd kampeerplaatsen vrij, we vinden dan ook al gauw een mooi plekje.  We zitten heel de dag aan het meertje en het is zo warm dat er zelfs mensen in het ijskoude water zwemmen, de zon schijnt volop tot 9 uur ’s avonds.

Maandag 25 juni

We hadden nooit gedacht dat het weer in Montana zo goed zou zijn maar verschillende mensen hier vertellen ons dat het normaal niet zo warm is en dat we er maar van moeten profiteren. De zomers zijn hier in het Noorden heel kort, van half juni tot half september maar dan schijnt de zon meestal wel van ’s morgens tot ’s avonds, alhoewel ze in juli ook al sneeuwbuien gehad hebben.  Wij rijden langs de Gallatin River door de prachtige Gallatin vallei, vroeger was dit de heilige grond van de Sioux indianen. Als we een eindje in de vallei zijn zien we zo een mooie, kleine camping aan de rivier dat we er niet aan kunnen weerstaan, we hebben niet veel kilometers gedaan vandaag maar we hebben tijd genoeg en we brengen de rest van de dag aan de oever van de rivier door.

Dinsdag 26 juni

Vandaag rijden we naar Butte, een stadje in Montana. We gaan naar een camping om onze was te doen en om boodschappen te doen, we moeten ook dringend langs de kapper want dat is meer dan 3 maanden geleden, ik heb zelf mijn haar wat bijgeknipt maar dat is niet echt een succes.  Morgen gaan we Merle & Jan bezoeken, Liesbeth en Weking hebben hen leren kennen in 2007 en bezochten hen in Montana en dat gaan we ook doen.

Woensdag 27 juni t/m  zondag 1 juli

Na wat zoeken hebben we Merle & Jan gevonden, we hebben hen nooit eerder gezien of gesproken maar we voelen ons al direct thuis bij hen.  De eerste nacht hebben we in de Josmobiel geslapen omdat hun huis op een steile helling gelegen is maar de Jos zou de Jos niet zijn als hij geen oplossing gevonden had.  Merle heeft een adres van een garage gevonden die een onderdeel willen plaatsen aan de Josmobiel en een uurtje later zijn we weeral terug op weg naar hun huis, het ging vlotjes en ze werkten heel goedkoop.  We brengen echt een supertijd door met Merle & Jan, we leren elkaar beter kennen en Jan & ik maken alletwee veel lawaai en babbelen veel en Merle & Jos zijn stiller en luisteren meer, de perfecte combinatie dus.  Merle heeft een nieuwe boot gekocht en we besluiten een tocht te maken over een meer, hier vlakbij.  Jos kan zonder problemen in de boot, het weer en het landschap zijn schitterend dus we genieten van onze dag op het water. Merle’s zuster heeft een huis aan het meer en daar gaan we lunchen maar het huis is steil bergop gelegen, we maken een touw vast aan de rolstoel en gezamenlijk trekken we de Jos naar boven.  Morgen vertrekken we hier maar we hebben een geweldige tijd gehad met deze twee, lieve mensen en we hopen dat ze ons eens zullen bezoeken in België zodat we hen eens kunnen verwennen.

ils zei

Eigenlijk zou ik soms wel een filmpke van jullie willen zien zelle . Elly met een kop zelfgeknipt haar die de Jos met een touw voort trekt....In mijne kop is da echt een goei filmke;-)

dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Gelukkige verjaardag Jos ! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Viertem goed!

Anoniem zei

gelukkige verjaardag jos enn da ge nog vele mooie reizen mag maken deze keer hebben we ook aan jou gedacht he nog de groetjes aan elly jo0han en lisette